גורמים חילונים: "לבטל את זכיית החרדים במכרז בגילה"

    דוד לזר No Comments on גורמים חילונים: "לבטל את זכיית החרדים במכרז בגילה"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רשות מקרקעי ישראל פרסמה בשבועות האחרונים את רשימת הזוכים במרכז לבנייה במורדות גילה מערב. מתוך הקרקעות ששווקו לבניית 708 יחידות דיור, העמותות החרדיות זכו בקרקעות ל-381 דירות. בשאר המגרשים זכו חברות קבלניות.

    גורמים במינהל קהילתי בשכונת גילה טוענים כי יש לבטל את זכיית החרדים במכרז, בטענה שמדובר בקבוצות רכישה סגורות לקהילות מצומצמות, שאין פתוחות לציבור הרחב ולכן חילונים או דתיים לאומיים לא יוכלו לרכוש שם דירות.

    בנוסף, דורשים במינהל הקהילתי ממשרד הבינוי והשיכון לבדוק אם לא היה שיתוף פעולה בין העמותות שזכו ואיך יכלו להציע למכירת דירות במחירים כל כך נמוכים. נציגי הציבור במינהל קהילתי דורשים לבדוק אם העמותות קיבלו מימון חיצוני כלשהו ואם אין בכך פגיעה בעקרון המכרז.

    סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן אמר כי "צריכים לקבל את הכרעת מינהל מקרקעי ישראל גם כשהדבר לא מוצא חן בעייני חלק מאנשים".

    "כנציגי ציבור אנו שוללים על הסף את הדרישה הבלתי מתקבלת על הדעת לבטל את זכיית העמותות החרדיות במרכז הענק בשכונת גילה שבוצע על פי החוק", אמר כהן, " צריכים לקבל את הכרעת מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון, גם רמות. מה גם, שעמותות חילוניות גם התמודדו במכרז המדובר".

    יצוין, כי במהלך ביקור סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן וחבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מיכאל מלכיאלי בגילה- עלו נציגי הציבור למעונו של הרב משה בן אבו רב שכונת גילה בכדי לסקור את העשייה הברוכה ולקבל את ברכתו לקראת השנה החדשה. כשלאחריו, אברכים רבים הגיעו לקבלת סיוע ועזרה בנושאים מוניציפליים שונים.

    כמו כן, נציגי הציבור השיבו לשאלות אברכים בענייני בנייה והרחבות דיור. קבלת קהל זו הינה חלק מהמדיניות אותה מקדמים נציגי ש"ס בעיריית ירושלים שהחלו לערוך מאז תחילת הקדנציה סיורים וקבלות קהל בשכונות כדי לעמוד אחר הצרכים והדרישות של האוכלוסיות השונות.



    0 תגובות